СТАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ЗДО № 1 «Дзвіночок»» на період до 2023р. ЗМІСТ…………………………………………………………….……………………...2 ВСТУП…………………………………………………………….……………………...3 Паспорт Стратегії розвитку……. ………………………………..……………………5 Аналіз діяльності ЗДО «Дзвіночок»…………..…………….…….…………………….7 2.1. Загальна характеристика закладу дошкільної освіти 2.2. Аналіз діяльності 2.3. Мета, завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок Стратегії розвитку ЗДО «Дзвіночок» Проекти з реалізації завдань стратегії розвитку…………………………………….12 І проект «Здоров’я збережувальне середовище» ….. ………………………………13 II проект «Кадри» …...…………………………………………………………………16 IІІ проект «Виховання і розвиток особистості дитини» ….…………………………18 ІV проект « Соціально – психологічний супровід освітнього процесу » …….…..22 V. Проект « Інтеграція LEGO - конструювання в освітній процес ЗДО» …..…… 24 VІ проект «Матеріально-технічне забезпечення» ……………………….…………26 ВСТУП
Розвиток закладу дошкільної освіти в умовах реалізації нової державної освітньої політики, основними орієнтирами якої є: створення умов для збереження, зміцнення здоров’я вихованців становлення відкритої, гнучкої і доступної системи освіти недостатня готовність і включеність батьків в управління якістю освіти дітей через суспільно – державні форми управління необхідність інтенсифікації педагогічної праці, підвищення її якості та результативності щодо застосування сучасних освітніх технологій необхідність створення сфери додаткових освітніх послуг, створення в дитячому садку системи інтеграційної освіти, що реалізує право кожної дитини на якісну та доступну освіту підвищення якості освіти в ЗДО через впровадження сучасних педагогічних технологій, в тому числі інформаційно-комунікаційних . Планування розвитку освітньої системи ЗДО до 2023 року зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності ЗДО, вирішення стратегічних завдань, що стоять перед закладом в нових економічних і соціокультурних умовах міста.На сучасному етапі плідна співпраця усіх учасників освітнього процесу набуває найактуальнішого змісту, насамперед по створенню та оптимізації гармонійного розвивального середовища для дітей.Програма розвитку закладу дошкільної освіти визначає стратегічні пріоритети розвитку установи, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обгрунтовує ресурсні потреби. Вона скеровує учасників навчально-виховного процесу до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти. Як зазначено в Концепції Державної цільової програми розвитку дошкільної освіти, основним завданням дошкільної освіти є збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини, виховання любові до Батьківщини, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій та звичаїв, свідомого ставлення до себе, оточення та навколишнього природного середовища, формування особистості дитини. Сьогодні увага педагогів направлена на створення нової моделі дошкільного навчального закладу, який використовує в своїй діяльності загальні закономірності сучасного менеджменту, на оновлення навчальної бази установи. Новий контекст дошкільної освіти змушує педагогів змінювати свою роль у реалізації освітніх програм, педагог має активізувати процеси самовиховання та саморозвитку, ознайомлюватися з новими ідеями, оволодівати новими освітніми технологіями, співпрацювати з батьками своїх вихованців. Тому стає актуальним визначення стратегічних пріоритетів розвитку закладу та шляхів їхньої реалізації. Нова Програма визначає стратегічні пріоритети розвитку закладу дошкільної освіти, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби. Вона скеровує педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти. Програма містить комплекс методичних, матеріально-технічних, управлінських проектів із визначенням шляхів їх реалізації та джерел фінансування. У ній максимально враховано суспільні потреби батьків щодо рівня освіти, розвиток науково-інформаційних технологій, досягнення в галузі педагогічних новацій. Стратегія розвитку закладу дошкільної освіти № 1 на 2019 – 2023 роки покликана суттєво покращити матеріально-технічне забезпечення закладу. 1.Паспорт Стратегії розвитку Підставою для розробки програми є необхідність удосконалення змісту діяльності навчального закладу. Нормативно-правова база – Конституція України; – Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року; – Закони України: * «Про освіту», * «Про дошкільну освіту». * «Про охорону дитинства»; * «Про захист персональних даних». – Розпорядження Кабінету Міністрів України: * від 27.08.2010 № 1721-р «Про схвалення Концепції Державної цільової програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року»; · – Накази Міністерства освіти і науки України: * від 13.09. 2010 № 868 «Про виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 785»; * від 01.10.2010 № 912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти». * від 11.10.2017р. лист № 119-249 «Щодо організації взаємодії ЗДО з батьками вихованців». * від 19.04.2018р. лист № 1\9-249 «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти» Розробники Стратегії Заклад дошкільної освіти № 1 «Дзвіночок» Жмеринської міської ради Авторський колектив: Директор ЗДО №1 «Дзвіночок» – Рудяк О.А. вихователь-методит, практичний психолог: Гонтова А.А. Учасники програми Трудовий колектив дошкільного навчального закладу, громадські організації та сім’ї вихованців закладу. Мета Створити сучасний освітній простір у закладі, що забезпечить потреби дітей у якісній освіті та потреби педагогів у розвитку власної професійної компетентності. Завдання – створити умови для формування здоров’я збережувального середовища в навчальному закладі; – здійснення особистісно-орієнтованого підходу у становленні цілісної особистості дошкільника; – забезпечити якісне управління освітнім процесом та системне підвищення якості дошкільної освіти на інноваційній основі; – розвиток профільного спрямування закладу; – створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик; – оптимізувати роботу з батьками та громадськістю. Терміни реалізації 2019-2023рр
Структура Стратегії Вступ Паспорт Стратегії Аналіз діяльності ЗДО. Мета, завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок розвитку ЗДО «Дзвіночок» Проекти з реалізації завдань Стратегії розвитку
Ресурсне забезпечення Стратегії розвитку Розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових та матеріальних ресурсів з метою удосконалення матеріально-технічної та методичної бази закладу; підвищення ефективності надання освітніх послуг, формування іміджу закладу. Аналіз діяльності ЗДО № 1 «Дзвіночок» 2.1. Загальна характеристика закладу дошкільної освіти «Дзвіночок» Заклад дошкільної освіти № 1 «Дзвіночок» розташований по вул. Барляєва 13. Має свою цікаву, багаторічну історію, яка розпочалась ще в далекі довоєнні роки. Із слів старожилів дане приміщення було побудоване в 1938 році і належало Жмеринському тютюново – ферментаційному заводу. З 1944 по 1947 рік половину споруди було віддано під дитячий садок, іншу – під робітничий гуртожиток, пізніше передали в оренду відділу охорони здоров’я для дитячого садка – ясел. Побудований в тихому мальовничому куточку, оточене фруктовим садом, лісом та полем. Дитячі майданчики великі та просторі. Розрахований на 4 групи, але під час будівництва одна група переобладнана на спортивну залу. 27 липня 2006 року № 69 на підставі рішення сесії Жмеринської міської ради щодо навчальних закладів всіх форм власності.
Скорочена назва: ЗДО №1 «ДЗВІНОЧОК» М. ЖМЕРИНКИ. Юридична адреса закладу: 23100, Вінницька область, м. Жмеринка, вул. Барляєва 13 т- (04332) 2- 22- 53.
КОД ЕДРПОУ: 34626237. Проектна потужність за ліцензованим обсягом – 136 дітей. Реальна наповнюваність – 123 дитини Загальна кількість груп - 4групи , з них - - Груп для дітей віком до 3 років – 1, з перебуванням - 10.30 год - Груп для дітей віком від 3 років – 3, з перебуванням – 10.30 год - 2 групи з інклюзивним супроводом Загальна площа земельної ділянки, що прибирається двірником - 4266 м. кв (обладнано 4 У ЗДО створені сприятливі умови для формування життєвої компетентності дошкільників. дитячих майданчиків загальною площею , фізкультурний майданчик площею 992 кв. м. Опалювальна площа 939, 8 м.кв ., Штатний розпис відповідає вимогам типового. Кількість працівників-34 особи Головною метою ЗДО є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, створення сприятливих умов для особистісного становлення і творчої самореалізації кожної дитини, для її фізичного, розумового і духовного розвитку, формування її життєвої компетентності. Діяльність колективу ЗДО № 1 «Дзвіночок» спрямовується на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного й психічного здоров’я дітей; формування всебічно розвиненої особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів дітей; забезпечення готовності продовжувати освіту; корекцію відхилень та вад фізичного та мовного розвитку; забезпечення соціальної адаптації дітей . 2.2. Аналіз діяльності ЗДО №1 «Дзвіночок »
Напрямок діяльності
|
Сильні сторони (Потенційні внутрішні переваги) |
Слабкі сторони (Потенційні внутрішні недоліки) | Організація освітнього процесу | 1.Чітке блочно-тематичне планування освітнього процесу. 2. Широке впровадження ІКТ-технологій в освітню роботу закладу. 80 % педпрацівників володіють комп’ютером. 3.Належний розвиток, навчання, виховання дітей дошкільного віку, підготовка до навчання в школі 4.Організація гурткової роботи в ЗДО. 5. Належний рівень програмно-методичного забезпечення для успішної організації освітнього процесу. 6.Гнучкість, диференціація педагогічного процесу . 7.Високий показник власних напрацювань колективу: 8.Впровадження в практику роботи інновацій. 9. Наявність мультимедійного обладнання для проведення освітньго процесу. 10.Участь та призові місця педагогічного колективу в міських та обласних конкурсах. | 1. Недостанє забезпечення матеріально-технічної бази сучасним стандартам. 2. Недостатність педагогічних та технічних кадрів. | Кадрова політика, управління персоналом | 1.Ефективний менеджмент, перевага демократичного стилю управління. 2.Належний рівень професійної компетентності персоналу. 3.Моральна і психологічна згуртованість колективу. 4. Чіткість в розподілі та якісне виконання обов’язків. | 1. Недостатнє бажання педагогів закладу друкувати свої надбання на сторінках періодичних видань. | Маркетинг | 1. Позитивний імідж дошкільного закладу в місті. 2. Висвітлення інформації про діяльність дошкільного закладу на веб-сайті дошкільного закладу. 3. Участь закладу в інтернет конкурсах. | 2. Висока наповнюваність груп. | Інновації | 1. Активне використання та впровадження педагогами інноваційних та педагогічних технологій в освітній процес. 2. Систематичне використання в освітньому процесі проектної технології. 3. Впровадження в роботу з дітьми інтегрованої зображувальної діяльності. | 1. Недостатність фінансування для більш широкого впровадження та використання інноваційних технологій, альтернативних методик | Фінансування | 1.Стабільність бюджетного фінансування. | 1.Недостатність коштів на незахищених статтях. 2. Недостатність фінансування для забезпечення стимулюючих виплат педагогам. | Матеріально-технічне забезпечення | 1.100% заміна віконних блоків на енергозберігаючі. 2. .Оновлення розвивального середовища в ЗДО. 3. Значне покращення санітарних умов (капітальні ремонти санвузлів та харчоблоку), методичного кабінету. 4. Реконструкція котельні (опалення автономне ) 5. Поповнення групових кімнат сучасними меблями, та ігровими осередками. 6. Високий відсоток забезпечення комп’ютерною технікою (50% за рахунок збереження особистих речей на робочому місці) | Недостатнє забезпечення комп’ютерною технікою, Зношений стан технологічного обладнання (плита електрпична, машинка пральна, електром’ясорубка). Не відповідає вимогам пожежної безпеки облаштування коридорів (підлога,пороги). 4. Аварійний стан асфальтового покриття на території ЗДО. |
2.3. Мета, завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок Стратегії розвитку закладу дошкільної освіти «Дзвіночок» Виходячи з аналізу діяльності закладу дошкільної освіти «Дзвіночок» ми визначили мету Стратегії : Створити сучасний освітній простір у закладі, що забезпечить якісну освіту дітям та розвиток власної професійної компетентності педагогам. Завдання програми: забезпечити якісне управління навчально-виховним процесом та системне підвищення якості дошкільної освіти на інноваційній основі; створити умови для формування здоров’я збережувального середовища в навчальному закладі; створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик; здійснення особистісно-орієнтованого підходу у становленні цілісної особистості дошкільника; удосконалити предметно-розвивальне середовище в групах; оптимізувати роботу з батьками та громадськістю; розвиток профільного спрямування закладу; створити оптимальні організаційно-педагогічні, санітарно-гігієнічні навчально-методичні і матеріально-технічні умови для сталого функціонування ЗДО; Діяльність закладу спрямована на забезпечення якісної і доступної освіти, гармонійного та різнобічного розвитку дитини дошкільного віку. Напрями діяльності закладу дошкільної освіти: реалізація державної політики в галузі освіти; забезпечення фізичного та психічного розвитку дітей; розвиток творчих здібностей дітей; створення умов для забезпечення наступності між дошкільною ланкою та початковою школою. створення в умовах закладу розвивального життєвого простору для формування життєвої компетентності вихованців; оновлення змісту, форм і методів виховання і навчання відповідно до вікових особливостей дітей Принципи роботи за Програмою: нормативності (у роботі керуватися основними законодавчими та нормативними документами); динамічності (передбачає оперативне реагування на зміни в освітньому середовищі); комплексності (передбачає рівноцінну реалізацію усіх завдань, які стоять перед дошкільним закладом); колективної та особистісної відповідальності за процес і результати діяльності дошкільного закладу; рефлексії (на раціональному рівні це надасть можливість конструктивно аналізувати зроблене, на емоційному – зберігати та поглиблювати емоційно-творчу атмосферу в колективі). Умови реалізації програми: Запровадження нових педагогічних та управлінських технологій. Система постійного відстеження якості надання освітніх послуг. Організаційне та функціональне оновлення діяльності методичної служби Очікувані результати: будуть створені соціально сприятливі умови для здобуття дошкільної освіти; буде сформоване свідоме ставлення дітей до власного здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності; підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі; буде сформований морально-духовний розвиток дитини,ціннісне ставлення до природи, культури, людей, власного «Я»; здатність приймати самостійні рішення, здійснювати свідомі вибори, відповідально самовизначатися, проявляти свій потенціал; в дітей будуть сформовані вміння та навички, необхідні для продовження освіти в школі; будуть раціонально використовуватися освітні інновації, ідеї передового досвіду та розроблятимуться власні педагогічні технології, що сприятимуть підвищенню якості освітнього процесу; будуть створені сприятливі умови для підвищення методичної та психологічної підготовки педагогічних кадрів; буде покращена матеріально-технічна база дошкільного закладу; буде висока результативність надання додаткових освітніх послуг; буде забезпечена активна участь громадськості, батьків до формування освітньої політики закладу. Проекти з реалізації Стратегії розвитку закладу дошкільної освіти № 1 «Дзвіночок» І. Проект «Здоров’я збережувальне середовище» II.Проект «Кадри» III. Проект « Виховання і розвиток особистості» ІV. Проект « Соціально – психологічний супровід освітнього процесу» V. Проект «Інтеграція LEGO - конструювання в освітній процес ЗДО» VІ.Проект «Матеріально-технічне забезпечення»
Очікувані результати
Основними результатами Стратегії розвитку закладу дошкільної освіти №1«Дзвіночок» будуть системні позитивні зміни в його діяльності, зокрема: – створені соціально сприятливі умови для здобуття дошкільної освіти; – сформоване свідоме ставлення дітей до власного здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності; -підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі; -сформований морально-духовний розвиток дитини,ціннісне ставлення до природи, культури, людей, власного «Я»; здатність приймати самостійні рішення, здійснювати свідомі вибори, відповідально самовизначатися, проявляти свій потенціал; - в дітей сформовані вміння та навички, необхідні для продовження освіти в школі; – раціонально використовуватимуться освітні інновації, ідеї передового досвіду та розроблятимуться власні педагогічні технології, що сприятимуть підвищенню якості освітнього процесу; - створені сприятливі умови для підвищення теоретичної, методичної, практичної та психологічної підготовки педагогічних кадрів ; -буде покращена матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти; – буде висока результативність надання додаткових освітніх послуг; – буде забезпечена активна участь громадськості, батьків до формування освітньої політики закладу. Контроль, корекція програми Системний моніторинг реалізації Програми та її фінансування; участь батьків і громадськості у незалежному оцінюванні якості освіти І проект «Здоров’я збережувальне середовище» Мета проекту – залучення дітей до здорового способу життя в умовах дошкільного навчального закладу та сім’ї, формування мотиваційної установки на здоровий і активний спосіб життя педагогів і дітей. Завдання: створити умови для формування здоров’язбережувального середовища в навчальному закладі; зміцнювати й загартовувати організм дитини; сприяти розвитку фізичних якостей; поповнити матеріальну базу для роботи з фізичного виховання.
Пріоритети:
– здоров’я дітей – загартовуючі заходи – оптимальний руховий режим
Заходи з реалізації проекту:
№ п\п | Зміст заходу | Термін виконання | Виконавець | Очікуване фінансування | 1. | Впроваджувати в практику роботи нетрадиційні методи, альтернативні технології, освітні програми щодо формування здорового способу життя дошкільників. | 2019-2022 | директор , вихователь- методист, інструктори з фізкультури та плавання, вихователі груп | Не потребує | 2. | Впроваджувати в практику роботи закладу дошкільної освіти оздоровчих технологій. | Постійно | Вихователь – методист, педагоги | Не потребує | 3. | Забезпечувати ЗДО методичною літературою з окресленої проблеми. | Постійно | директор , вихователь- методист педагоги | 2000 грн. | 4. | Систематично здійснювати медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком дітей. | Постійно | директор , вихователь- методист, старша медична сестра | Не потребує | 5. | Організувати проведення з педагогами соціально-педагогічних, психологічних та валеологічних майстер-класів та тренінгів з метою удосконалення здоров’я зберігаючого середовища в ЗДО та в родинах вихованців | 2019-2022 | Вихователь- методист психолог | Не потребує | 6. | Запровадити комплекс заходів щодо попередження травмування та нещасних випадків під час освітнього процесу | 2019 -2022 | директор | Не потребує | 7. | Контролювати відповід-ність дотримання Держав-них санітарних норм та правил «Влаштування, обладнання, утримання дошкільних навчальних закладів та організації життєдіяльності дітей» \ 2019р | Постійно | директор , старша медична сестра, завгосп | Не потребує | 8. | Проводити моніторингові спостереження з питань мотиваційного ставлення педагогів до свого здоров’я та здоров’я дітей. | Щорічно | директор, вихователь- методист, практичний психолог | Не потребує | 10. | Висвітлювати питання формування здорового способу життя на сайті ЗДО «Дзвіночок» | Щорічно | директор , вихователь- методист | Не потребує | 11. | Поповнити спортивне обладнання для занять з фізкультури. Забезпечувати косметичний ремонт спортивного майданчика та поповнити його спортивним обладнанням. | 2019-2022 | Директор завгосп | 15000 грн. | 12. | Обладнати покриття спортивного майданчика | 2023 | Директор завгосп | |
Очікувані результати: - покращення рівня фізичної підготовленості дітей дошкільного віку; - підвищення якісних показників здоров’я дітей дошкільного віку; - оптимальний рівень сформованості в дітей та педагогів позитивної мотивації на здоровий спосіб життя; - поповнення спортивного інвентаря для проведення занять з фізкультури; - поповнення фізкультурного обладнання як в групових кімнатах так і на ігрових майданчиках.
II проект «Кадри»
Мета проекту – забезпечення умов для розкриття творчого потенціалу, самореалізації та самовираження всіх суб’єктів освітнього процесу; формування соціального замовлення на підвищення кваліфікації педагогів, виходячи з їх професійного розвитку. Завдання: - створити умови для саморозвитку і самореалізації працівників ЗДО; - удосконалювати професійну компетентність педагогів як в умовах закладу дошкільної освіти, так і в системі підвищення кваліфікації; - підвищувати якість та ефективність освітнього процесу через активне впровадження в практику роботи комп’ютерних технологій. Пріоритети: - якісне управління освітнім процесом; – ефективність освітньої роботи; – підвищення кваліфікації педагогічних працівників. - зменшення відсотка плинності кадрів в колективі Заходи з реалізації проекту: № п\п | Зміст роботи | Термін виконання | Виконавець | Очікуване фінансування (у тис.грн.) | 1 | Моніторинг якості професійної діяльності педагогів ЗДО (проведення тестування, ) | за потребою | Директор Вихователь – методист, Практичний психолог | Бюджетні кошти | 2 | Відповідно до атестації забезпечувати проходження курсів підвищення кваліфікації. Ведення зошита самоосвіти педагогів. | 2019 -2023 | Директор , Вихователь – методист, Педагоги | Бюджетні кошти | 3 | Сприяти забезпеченню закладу дошкільної освіти кадрами з фаховою освітою. | 2019 -2020 | Директор |
| 4 | Доукомплектувати дошкільний заклад необхідною комп’ютерною технікою. - Ноутбук – 1; - Комп’ютер -1; - Принтер – 1. | До 2023року | Директор, Вихователь – методист Завгосп | Залучені кошти, допомога меценатів. | 5 | Проводити сертифікацію та атестацію педагогів, як форму виявлення рівня кваліфікації, що спонукають до професійного вдосконалення. | 2019 – 2023 | Директор, вихователь-методист Педагоги | Бюджетні кошти Департамент освіти | 6 | Спонукати педагогів до отримання повної вищої освіти. | 2019 - 2023 | Директор | | 7. | Впроваджувати ІКТ технології в освітній процес ЗДО. | 2019 - 2023 | Вихователь-методист, всі Педагоги | Не потребує | 8. | Здійснити поступовий перехід до інтегрованої освітньої діяльності в ЗДО. | 2019 -2023 | Вихователь-методист, Педагоги | Не потребує | 9. | Підтримувати видавничу діяльність педагогів закладу. | 2019 -2023 | Директор , Вихователь – методист, Педагоги | Не потребує | 10 | Вивчати, узагальнювати та поширювати передовий досвід педагогів закладу, матеріали висвітлювати в засобах масової інформації. | 2019 -2023 | Директор, Вихователь-методист | Не потребує | 11 | Забезпечити постійне оновлення сайту актуальною інформацією | 2019 -2023 | Вихователь-методист, Педагоги | Не потребує | 12 | Поповнити методичний кабінет науково- методичною літературою, педагогічними фаховими виданнями | 2019 -2023 | Вихователь-методист, Педагоги | Бюджетні кошти Власні кошти | 13 | Повести тематичний цикл семінар, тренінг щодо впровадження в освітньо – виховний процес LEGO – конструювання «Сприяння освіті" | 2019 - 2023 | Вихователь-методист, Педагоги | По факту | 14 | Провести з педагогами семінар на тему: «Соціально - фінансова освіта» Афлатот | 2019 - 2023 | Вихователь-методист, Педагоги | По факту | 15 | Започаткувати проведення конкурсів між - педагогічними працівниками | 2019 - 2023 | Директор, вихователь-методист Педагоги | Допомога меценат Власні кошти |
Очікувані результати: Високий професійний рівень педагогічних працівників. 75% оволодіння педагогами технологіями ІКТ, використання Інтернет ресурсів в професійній діяльності. Достатня мотивація праці. Позитивні зміни у якісному складі педагогічних кадрів. Удосконалення знань про інноваційні методики та технології. Відсутність яскравих проявів професійного вигорання. Зменшення кількості занять, збільшення часу для самостійної діяльності дітей.
IІІ проект «Виховання і розвиток особистості дитини»
Мета проекту – забезпечити особистісне зростання кожної дитини з урахуванням її нахилів, здібностей, індивідуальних, психологічних та фізичних особливостей.
Завдання: створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників; підвищити ефективність ігрової діяльності та пізнавально-гуманітарної роботи; здійснювати особистісно-орієнтованого підхід у становленні цілісної особистості дошкільника шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик; надавати кваліфіковану допомогу дитині у формуванні вмінь та навичок, необхідних для продовження освіти в школі; створити оновлене матеріально-технічне забезпечення закладу відповідно до вимог часу; надавати якісні додаткові освітні послуги ( пізнавальний, художній розвиток, хореографія, предметно-практична діяльність).
Пріоритети: інтелектуально-пізнавальний, соціально-моральний, мовленнєвий, художньо-естетичний розвиток дошкільника.
Заходи з реалізації проекту: № | Зміст роботи | Термін виконання | Виконавець | Очікуване фінансування (у тис.грн.) | Інтелектуально-пізнавальний розвиток | 1. | Поповнювати розвивальне предметне середовище в групових кімнатах згідно з Типовим переліком обов’язкового обладнання. | По мірі необхідності | Педагоги | Спонсорські кошти | 2. | Створити осередок для ігор типу «Лего» в старших групах . | 2019- 2022 | Педагоги | 10000 | 3. | Продовжити практику проведення в ЗДО свят та розваг народознавчого спрямування. | Щорічно | Вихователь-методист, педагоги | | 4. | Розробити інтелектуальні карти відповідно до блочно-тематичного планування | 2019-2021 | Вихователь-методист, творча група педагогів | Не потребує | 5. | Впроваджувати нові форми, методи та засоби роботи для підвищення пізнавальної активності дітей. | Постійно | Педагоги | Не потребує | 6. | Розробити систему занять та дидактичне забезпечення для роботи з вивчення віршів за допомогою мнемотехні | 2019-202 | Вихователь-методист, педагоги | 2500 | 7 | Використовувати ІКТ у роботі з дітьми дошкільного віку | Постійно | Педагоги | | 8 | Розробити відеопрезента-ції, презентації пізнаваль-ного характеру відповідно до блочно-тематичного планування | 2019-2022 | Вихователь-методист, педагоги | | Соціально-моральний розвиток | | 1. | Розробити картотеку інтегрованих занять для дітей, спрямованих на розвиток родинно-побутової та соціально-комунікативної компетенції | 2018-2022 | Вихователь-методист, педагоги | Не потребує | 2. | Розробити дидактичне забезпечення інтегрованих занять спрямованих на формування основ духовно-моральних якостей. | 2019-2022 | Вихователь-методист, педагоги | 1500 | 3. | Удосконалювати роботу з формування у дошкіль-ників правової культури. | 2019-2022 | Вихователь-методист | Не потребує | Мовленнєвий розвиток | 1. | Розробити систему роботи з навчання дітей розпові-данню за сюжетними картинами А.М.Богуш «Запрошуємо до розмови». | 2019-2019 | Вихователь-методист, педагоги | Не потребує | 2. | Продовжувати впроваджувати в практику роботи з дітьми шляхом дослідницької діяльності | 2019-2022 | Педагоги | | 3. | Поповнити групові осередки портретами видатних письменників, поетів, художників України | 2019 | Директор, вихователь-методист | 1000 | Художньо-естетичний розвиток | 1. | Продовжувати використовувати на заняттях з образотворчої діяльності нетрадиційні техніки зображувальної діяльності. | 2019-2023 | Педагоги | забезпечення матеріалом -батьки | 2. | Продовжити впроваджувати музейну педагогіку | 2019- 2023 | Педагоги | Спонсорські кошти
забезпечення матеріалом -батьки | 3. | Оформляти тематичні виставки робіт дітей та батьків. | Постійно | Вихователь-методист, педагоги | Не потребує | 4. | Сприяти роботі образотворчого гуртка «Вмілі ручки» | Щорічно | Керівник гуртка | | 5. | Забезпечити діяльність хореографічного гуртка | Щорічно | Керівник гуртка | | 6. | Поповнити костюмерну дошкільного закладу новими костюмами для ігор - драматизацій, театральні куточки в групах новими видами театрів. | 2019-2023 | Директор | | 7. | Проводити в ЗДО виставки предметів народного декоративно-ужиткового мистецтва народів Поділля | 2019-2022 | Вихователь-методист, педагоги | Не потребує | | | | | | | |
Очікувані результати:
розвиток інтелектуальної сфери дошкільників як інтегрованого психічного явища, яке включає ряд пізнавальних процесів; інтенсифікація сенсорного, математичного, мовленнєвого, естетичного, соціального розвитку дітей; висока пізнавальна діяльність дошкільників, формування в них позитивної соціальної поведінки в суспільстві, розвиток самостійності; розвиток мовленнєвої, предметно-практичної компетенції.
ІV Проект «Соціально - психологічний супровід освітнього процесу » Мета проекту: - поповнити особистісний та інтелектуальний розвиток дітей, захист психічного здоровя шляхом здійснення психологічної експертизи і діагностики, соціально - психологічної корекції профілактики, соціальної реабілітації, психологічної просвіти всіх учасників освітнього процесу. Завдання: - підвищити ефективність діяльності практичного психолога шляхом використання соціально - педагогічних та психологічних технологій. – забезпечити якісний психологічний супровід процесу та виховання дітей. – орієнтувати роботу практичного психолога на соціально – психологічну профілактику негативних явищ в дитячому середовищі, профілактику девіантної і ризикової поведінки дітей. Пріоритети:
побудова освітнього простору на основі принципу гуманізму; розробка розвиваючих, корекційних програм навчання та виховання.
Заходи з реалізації проекту: № з/п | Зміст заходу | Термін виконання | Виконавець | Очікуване фінансування (у тис.грн.) | 1 | Забезпечення методичного кабінету ліцензованими програмами комплексної комп’ютерної діагностики особистості | 2019-2022 | Директор | Благодійні внески | 2 | Запровадження системного проведення соціально- фінансових досліджень щодо актуальних питань розвитку вихованців на різних вікових етапах та виявлення найбільш болючих проблем навчання і виховання | Постійно | Практичний психолог | Не потребує | 3 | Проведення діагностики готовності дітей до шкільного навчання | щорічно | Практичний психолог | Не потребує | 4 | Використання прийому випереджувального навчання при підготовці дітей до школи | 2019-2023 | Практичний психолог, педагоги | Не потребує | 5 | Використання нетрадиційних форм роботи (казкотерапія, піскотерапія) під час адапта-ційного періоду дітей в ДНЗ | постійно | Практичний психолог | Не потребує | 6 | Проведення циклу тренінго-вих занять для всіх учасників освітнього процесу «Емоцій-не благополуччя учасників освітнього процесу» | постійно | Практичний психолог | Не потребує | 7 | Проведення циклу тематич-них семінарів «Формування сучасного іміджу сучасного педагога» | 2019-2023 | Практичний психолог | Не потребує | 8 | Подання матеріалів з досвіду роботи в періодичні видання | 2019-2023 | Практичний психолог | |
Очікувані результати:
створення особистісної траєкторії розвитку кожної дитини; набуття здатності дітьми будувати морально-етичні взаємовідносини з однолітками, виявляти активний пізнавальний інтерес до оточуючого світу; неконфліктна адаптація учасників освітнього процесу до суспільних змін, збереження їх психосоматичного здоров’я; соціально-педагогічний патронат та психологічний супровід дітей вразливих категорій.
V проект «Дошкільний заклад – сім’я. Педагогіка партнерства.»
Мета проекту – підвищити авторитет і роль сім’ї у вихованні і соціалізації дітей дошкільного віку, формувати сучасну педагогічну культуру батьків.
Завдання:
будувати довіру між всіма учасниками освітнього процесу на основі педагогіки партнерства; забезпечити участь батьків у формуванні освітньої політики ЗДО; підвищувати рівень професійної компетентності педагогічних працівників із питань організації взаємодії закладу і сім’ї; підвищувати рівень педагогічної культури батьків; реалізовувати навчальну роботу з дітьми на підставі особистісної та соціально орієнтованої моделі спілкування у тріалі «педагог – дитина – батьки».
Пріоритети:
піднесення на якісно новий рівень роботи педагогічного колективу дошкільного закладу з батьками вихованців
№ з/п | Зміст заходу | Термін виконання | Виконавець | Очікуване фінансу- вання (у тис.грн.) | 1 | Надання додаткових освітніх послуг з пізнавальної, художньої та предметно-практичної діяльності, хореографії. | 2019-2023 | Директор | Не потребує | 2 | Батьківська конференція «Готовність сім’ї та дитини до навчання в школі» | щорічно | Директор, вихователь-методист | Не потребує | 3 | Діяльність консультатив-ного центру для батьків | Протягом року | Вихователь- методист, педагоги | Не потребує | 4 | Залучення батьків до офор-млення ландшафтного дизайну групових майданчиків ЗДО | Щорічно | Директор, батьківські комітети | спонсорські кошти | 5. | Залучення батьків до облаштування спортивного майданчика та відкритого басейну. | щорічно | Директор, батьківські комітети | Спонсорські кошти | 5. | Проведення конкурсів, виставок | Щорічно | Директор, вихователь-методист | Не потребує | 6. | Проведення майстер-класів для батьків. | Постійно | Педагоги | Спонсорські кошти | 7. | Проведення фестивалю «Співоча родина» | Щорічно | Директор музкерівники | | 8. | Залучення батьків до участі в освітньому процесі групи, розвагах, святах | Протягом року | Педагоги ЗДО | Не потребує | 9. | Проведення спортивного свята «Тато, мама і Я – спортивна сім’я» | Щорічно в день сім’ї | Інструктор з фізвиховання, педагоги, батьки | | 10 | «Ефективне спілкування батьків з дітьми» психологічні тренінги | 2019-2023 | Директор, вихователь- методист, практичний психолог | | 11. | Пропаганда кращого досвіду сімейного виховання через сайт ЗДО. | 2019-2023 | Директор, вихователь- методист | |
Очікувані результати:
піднесена на якісно новий рівень робота педагогічного колективу з батьками вихованців; належний рівень педагогічної культури батьків; зорієнтованість батьків на виховання і розвиток дитини; наявність доброзичливої атмосфери між працівниками ЗДО і батьками.
VІ. Проект «Матеріально-технічне забезпечення»
Мета проекту: забезпечення в закладі дошкільної освіти належних умов для навчання і виховання відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, технічних та педагогічних вимог.
Завдання проекту:
забезпечити відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних та пожежних вимог безпечні умови для життєдіяльності в закладі; провести комплекс енергозберігаючих заходів; поліпшити умови експлуатації та утримання будівлі дошкільного навчального закладу; створити сприятливі та комфортні умови для організації навчально-виховного процесу;
Пріоритети проекту:
здійснення заходів щодо модернізації матеріально-технічної бази ЗДО з урахуванням нормативних вимог.
№ з/п | Зміст заходу | Термін виконання | Виконавець | Очікуване фінансу- вання (у тис.грн.) | 1. | Проводити технічний аналіз стану приміщення закладу з метою встановлення реального становища та визначення необхідності проведення ремонтних робіт | Щороку |
Директор Завгосп Робітник з обс.будівель Підрядник | Бюджетні кошти | 2. | Провести інвентаризацію майна та стану технологічного обладнання харчоблоку,складів і підсобних приміщень, твердого та м’якого інвентарю | 2019-2022 |
Директор Завгосп | По факту | 3. | Встановити пожежну сигналізацію. | 2019-2021 | Директор Завгосп
| Бюджетні кошти Управління освіти Підрядник | 4. | Проводити із залученням відповідних спеціалістів обстеження покрівель з метою визначення їх дефектів та проведення відповідних ремонтних робіт | 2019 – 2023 |
Директор, Завгосп Підрядник | Управління освіти | 5. | Встановити крани на регістра системи опалення 1 поверху з метою ефективного використання теплової енергії | 2019-2023 | Директор, Завгосп | Бюджетні кошти Управління освіти | 6. | Проводити оновлення технологічного обладнання (електроплита, пральна машинка, газова плита , пароконвектор,м’ясорубка,електроплита) | 2019-2023 | Директор, Завгосп | Бюджетні кошти Управління освіти Кошти меценатів | 7. | Провести ремонт медичного кабінету. | 2019- 2023 | Директор Завгосп | По факту | 8 | Провести заміну посуду по групах та кухонного інвентарю | 2019-2023 | Директор Завгосп | Бюджетні кошти Кошти меценатів | 9. | Проводити заміну дитячих стільчиків
| 2019-2023 | Директор, Завгосп | Бюджетні кошти Кошти меценатів | 10. | Провести капітальний ремонт фасаду із утепленням ЗДО | 2019 - 2023 | Директор Завгосп Підрядник | Бюджетні кошти Управління освіти Кошти меценатів | 11.
| Провести капітальний ремонт паркану навколо ЗДО | 2019-2023 |
Директор, Завгосп | Бюджетні кошти Управління освіти
| 12. | Продовжити заміну освітлювальних приладів на енергозберігаючі
| 2019-2023р | Директор Завгосп | Бюджетні кошти Управління освіти Підрядник Кошти меценатів | 13. | Провести капремонт освітлення території ЗДО. | 2019-2023 | Директор Робітник з обс.будівель Завгосп Робітник з обс.будівель Підрядник | Бюджетні кошти Управління освіти Підрядник Кошти меценатів | 14 | Оформлення музею «Іграшки» | 2019 -2023 | Директор Батьки Педагоги | Кошти меценатів Бюджетні | 15.
| Встановити пожежний гідрант ЗДО | 2019-2023 | Директор Завгосп | Бюджетні кошти Управління освіти Підрядник | 16.
| Провести капітальний ремонт веранди із реконструкцією під ресурсну кімнату та методичний кабінет ЗДО | 2019-2023 |
Директор Завгосп Робітник з обс.будівель | Бюджетні кошти Управління освіти Підрядник |
17.
| Провести капітальний ремонт веранди із заміною вікон та дверей на металопластикові на харчоблоці | 2019-2023 |
Директор Завгосп Робітник з обс.будівель | Бюджетні кошти Управління освіти Підрядник | 18. | Провести капітальний ремонт ХОЛ У ЗДО | 2019-2023 |
Директор Завгосп Робітник з обс.будівель Підрядник | Бюджетні кошти Управління освіти Кошти меценатів | 19. | Провести капітальний ремонт кабінетів: - Завгоспа; - Кладової для зберігання продуктів харчування; - Кладової для зберігання овочів та фруктів. | 2019-2023 |
Директор Завгосп Робітник з обс.будівель Підрядник | Бюджетні кошти Управління освіти
Кошти меценатів | 20
| Провести капітальний ремонт коридору «Фіалка»
| 2019 – 2023
|
Директор Завгосп
Активна батьківська громадськіст Підрядник | Бюджетні кошти Управління освіти Кошти меценатів | 21 |
Провести капітальний ремонт коридору «Ромашка»
|
2019 -2023 |
Директор Завгосп Активна батьківська громадськіст Підрядник | Бюджетні кошти Управління освіти
Кошти меценатів |
22
| Провести заміну асфальтового покриття на території дошкільного закладу
| 2019-2023 | Директор Завгосп Активна батьківська громадськіст Підрядник | Бюджетні кошти Управління освіти Кошти меценатів | 23
| Капітальний ремонт воріт ЗДО | 2019 - 2023 |
Директор Завгосп Активна бать | Бюджетні кошти Управління освіти | 24 | Поновлення обладнання дизайну території ЗДО: - ігрових майданчиків - спортивного майданчика - Зелених насаджень - квіткових клумб - декоративних зон | 2019-2023 | Директор Завгосп Педагоги Активна батьківська громадськіст | Бюджетні кошти Управління освіти Кошти меценатів | 25 | Заміна лічильників ЗДО - Тепловий; - Електричний; - Водяний. | 2019-2023 | Директор Завгосп
| Бюджетні кошти Управління освіти
| 26 | Забезпечення ЗДО канцелярськими товарами | 2019 - 2023 | Директор Завгосп Педагоги Активна батьківська громадськіст | Бюджетні кошти Кошти меценатів Власні кошти | 27
| Забезпечення закладу протипожежним, рятувальним обладнанням | 2019 - 2023 |
Директор Завгосп | Бюджетні кошти Управління освіти |
28 | Реконструкція системи опалення та водопостачання | 2019 - 2023 | Директор Завгосп Підрядник
Активна батьківська громадськіст | Бюджетні кошти Управління освіти | 29 | Реконструкція альтанок | 2019 - 2023 | Директор Завгосп Підрядник
Робітник з обс.будівель | Бюджетні кошти Управління освіти | 30 | Заміна парканчиків між груповими майданчиками | 2019 - 2023 | Директор Завгосп Активна батьк громад | Бюджетні кошти Кошти меценатів Власні кошти |
Очікувальні результати:
відповідність приміщень та території ЗДО «Дзвіночок» сучасним санітарно-гігієнічним, інженерно-технічним та пожежним вимогам умов навчання та життєдіяльності;оновлення матеріально-технічної бази ЗДО.
2019 – 2023
На виконання Закону України «Про освіту» та з метою широкого інформуваннягромадськості про діяльність дошкільного навчального закладу, забезпечення принципу прозорості та доступності інформації про освіту НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про офіційний Веб – сайт ЗДО №1 «Дзвіночок»; 2. Призначити головним адміністратором закладу дошкільної освіти №1 «Дзвіночок Гонтову Анну Анатоліївну; 3. Призначити відповідальних за функціонування офіційного Сайту та його систематичне інформаційне наповнення: Зінькову Катерину Георгіївну та Сидоренко Альону Володимирівну. 4. Відповідальним особам забезпечити якісне функціонування офіційного Веб – сайту та його систематичне інформаційне оновлення та наповнення (Постійно) 5. Здійснювати систематичний контроль за станом наповнення сайту та оновлення інформації та оновлення інформації на ньому. (Постійно) 6. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
Директор ЗДО №1 _____________ О.А. Рудяк Висновок щодо вибору (земельної ділянки під забудову)
|
Коментарі
Дописати коментар